Monday, March 21, 2011

sesuatu yang aneh di sungai petani!

assalamualikum ebry buddy.. weh-weh.. dengaq ceta jepun kena tsunami! inanillah, mintak simpang la negara kita yang indah permai dengan dedaun padi yang tengah menghijau menenangkan jiwa, dari dilanda tsunami.. aku ase kalu 8.9 skla rector tu kena kat kuala muda.. aku ase mau lenyap sungai petani dari peta dunia versi terbahru.. tp aku nk puji la orang-orang jepon nie sebab depa punya displin.. selepas tsunami tu even  makan x dak.. x dek pulak kes curik makanan ke curik basikal ke.. memang x de. siap semua pakat beratur kt supermarket nk beli makan. ish2.. aku ase kalu kena kot area malaysia.. mau kes jenayah melambung.. orang miskin pown bole kasi jadik kaya..

ko tenggok! atoman pown lari kalu maen dengan tsunami nie!


ok..ok.. abis pasal tsunami.. hahaha.. intro punya la panjang! heh! bukan itu tujuan aku menulis entry buat kali ini. sebenaqnya pagi tadi berlaku keanehan didaerah sungai petani (aku x tau la area len) bukan la aneh sebab ade UFO buat kenduri sedare-mare die kawin.. x..x.. bukan! cuma pagi tadi buat pertama kali dlm idup aku la kot (mana la nak tau masa aku baby penah jadik kan?) kabus tebal gile.. (aku ade aura ade yang gelak smpai muntah..) weh! memang la ko kata ''ape barang yang anehnye setakat kabus tebal? cameron highland  pown kabus tebal pe.. ke ko yang jarang bangun awal sampai kabus pepagi pown x penah tenggok'' ye.. ye.. aku tau itu semua. tp nie sungai petani bro.. bukan cameron highland.. sungai petani nie adik beradik hawaii la.. panas! suhu normal 32 degree tau.. weh, aku besa la bangun awal.. tp nie bukan sebab pagi bebuta, sebab masa aku kuar tadi 7.50 pg! kalu besa la kan mesti dah nampak matahari senyum letih kat ko kan? tp nie x de.. just kabus je.. ala2 macam jepon pown ade..

lagi tebai dari nie kot!


bukan aku nak kecoh x tentu hala, tp macam ''wah, surprise!!!'' teruja siot.. naek moto nak datang koje pown macam nak senyum.. sebab best.. kalu aku bule snap pic mase atas moto td, tobat ko kater aku sedang berada di korea sebab pergi bercuti. sedangkan aku diatas moto dan berada di sungai petani! kabus die tebal x tebal x sampai 1 km aku kayuh moto spect aku dah basah, helmet aku lencun.. mulut biru, gigi keje nak berkalatuk je.. gerrrrr... sejuk! nasib aku pakai jaket gedabak.. kire badan aku secure la sikit! mana la nak tau, jap gi darah aku abis beku? ( gila punya imagine ). aku ade try hembus-hembus nafas.. mana la nak tau keluar asap! hahahha.. tp x pown..

saing-saing nie la..


jauh pandangan pown hanya menjangkau 300 meter je.. so, memang kene berhati-hati la.. biasanya aku bule smpai opis dlm masa 20 minute sebab aku nie pemandu berhemah dengan kelajuan moto 85-90 km/j, tp ari nie aku mengambil masa selama 25 minute untuk sampai ke opis.. sebabnye aku perlu berhati-hati takut tersilap masuk jalan..( bajet!!) hahaa.. sesampai kat kilang aku nampak ila dalam keadaan suku lencun..( yela umah die kat kota ) sambil mulut terkumat kemik.. aku pown park moto sebelah die..
nie jerebu yeee.. bkn kabus.. jerebu=bahaya utk kesihatan


aku: weh, kat umah aku kabus tebal dowh!
ila: azira ang nie aku tau la rabun, ce ang pi tengok keadaan sekeliling?
aku: jap..jap.. spect aku kelabu kena kabus.
ila: dush!! (helmet die lekat kat perut aku) ang nie... aku cepok jugak kang!
aku: apahal?? tetiba je hentam aku ngan helmet!
ila: bole dk wat lawak pulak pepagi buta..
aku: ang nie sepa bro?? demam ka? lawak kot celah ekzos mana pulak?
ila: haih.. x dak pa la! ce ang tengok kan kabus tebal area sungai petani nie! bukan umah ang ja...
aku: uh..ohhh.. nie apersal ang lencun?
ila: aku la budak nie... kabus la mak cik! umah aku bukannya dekat..
aku: uh..oh... aku phm.. aku phm...

ko tenggok? pecuma je aku kene helmet pepagi buta nie.. punya la tebal kabus! bukan jerebu ok.. aku macam ade aura pelik? apersal pelik beno cuaca ari nie? petanda aper-aper ke? mintak-mintak x de aperla..

p/s: aper-aper pown memang best la kabus tebal nie.. bole kasi terapi kulit! heh! mana la nak tau esk lusa ko jumpa aku, macam ala-ala x kenal sebab dah muke macam jepon! hehehehe... ( siap satu entry). lagi satu.. aku dk sensorang nie dlm opis.. maka aku la boss kepada meja dan kerusi! heh!

No comments:

Post a Comment