Monday, March 7, 2011

ciri wanita idaman malaya.. oleh prof madya azira nordin

assalamualaikum...
oit penduduk kampung semua, sehat ke?? haaa... bagus-bagus. ok ari nie kita bukak la ceter pasal budak laki nak?? nak x?? haa... aku ada aura yang macam excited gila.. hooo... lex wei, aku nak story la nieh.. hehe..

entry kali nie aku cuma nak kongsi la pendapat dan pandangan aku tentang ciri-ciri  pompan yang bebudak laki suka. heh!! pandangan aku ja, ok... don't take it serious ok! benda-benda nie semua hasil dari penglihatan aku yang power 300 ke depan sebab rabun. so, bagi kaum-kaum hero sakalian tulun jangan pancitkan tayar moto aku atau nak pau aku punya duet masa nak balik koje nanti sebab entry ini ok?? it just my opinion..

x sikit punya cun ke?? aku pown bole jatuh chenta kat lisa nie.. bbdk laki??


  1. LAKI SUKA AWEKS YANG CUN haa.. btoi x?? bukan ape, kebanyakkan memember aku yang laki-laki nie diorang memang suka usya aweks-aweks cun. ade yang kata cun tu ikut sesetenggah orang la kan. bagi aku la kan cuba ko gi tanye mane-mane brader yang kata lisa surihani tu x cun? mostly mesti kater die memang cun tarabas la. so, susah jugak kita nak kater, cun tu payah untuk describe sebab bukan semua mata sama. yup, tapi kebanyankan mata akan suka benda yang sama
  2. LAKI SUKA AWEKS YANG MANJA DAN LEMBUT. haa... yang nie aku ase ramai yang setuju. bebudak laki nie payah la nak suka aweks-aweks yang kasar, keras dan selumber nieh. sebab aweks-aweks manja nie selalunye cute giler. aku pown x tau nk describe manja tu macam mana, sebab aku bukan reti pown bermanja-manja nie..(serius aku geli bile tulis nieh) kenapa aku kater macam tu, sebab kebanyakan aweks manja nie memang conform dah ade pak we. payah la nak jumpa yang x de pak we nieh. ye dak?? 
  3. LAKI SUKA AWEKS YANG OPEN MINDEDbukan aper, aweks-aweks yang open minded nie senang diajak bedating, senang diajak lepak, senang dibuat aper pown. 
  4. LAKI SUKA AWEKS YANG PANDAI DRESS UP. jarang la kan kiter nak jumpe awek yang jenis lepak pakai baju t-shit ngan seluar jean longgar ngan tudung bawal biase turun mid valley, CS berjalan ngan sorang brader. bukan x der, ader je.. tp.. jarang ditemui la.
trend zaman sekarang

ok, ciri-ciri wanita diatas ialah untuk bebudak lelaki bt aweks je tau. tp bile diorang nak bt bini, die punya taste jadik laen pulak. huh? sungguh banyak songgeh la bebudak laki nie. antara ciri-ciri perempuan IDAMAN lelaki ialah:

waa.. sejuk mata memandang..


Jadi pendengar setia
Lelaki suka wanita menjadi pendengar setia dan tidak suka kaum hawa yang suka membangkang.
Suka dimanja. 
Yang paling penting, lelaki suka dimanja dengan belaian dan kata-kata romantik.
Tarikan derapan kasut 
Bunyi derapan kasut ketika berjalan juga mampu menarik perhatian lelaki.
Jangan bersolek tebal 
Lelaki tidak suka jika anda memakai alat solek terlalu tebal.
Ingat hari pentingnya 
Mengetahui bila hari lahirnya antara resipi penting yang perlu diketahui. Berbuatlah sesuatu untuk hari pentingnya itu.
Hormatinya 
Menghormati dirinya, keluarga dan teman-teman yang rapat dengannya.
Jangan terlalu kebudak-budakan 
Bersikap matang dalam tutur kata dan tingkah laku. Lelaki tidak suka wanita yang bersikap terlalu kebudak-budakan.
Agresif 
Lelaki suka sikap wanita yang agresif.
Jangan terlalu seronok 
Jangan terlalu seronok ketika bertemu dan berbual dengannya. Contohnya berbual terlalu lama di telefon untuk perkenalan pertama.
Jangan ganas 
Jangan terlalu bersikap kelelakian dan ganas dalam pergaulan.
Jangan terlalu baik 
Jangan terlalu menunjukkan bahawa kamu ini terlalu baik dan sempurna.
Jangan perasan 
Jangan perasan bahawa kamu ini mempunyai paras rupa yang jelita.
Sikap sederhana 
Sentiasa memegang prinsip sederhana dan tidak boros di dalam perbelanjaan.
Sikap keibuan 
Bersikap keibuan adalah antara petua yang perlu dititikberatkan.
Lemah-lembut 
Sentiasa bercakap lembut dengan mereka.
Sensitif 
Ketahuilah mereka adalah golongan yang terlalu sensitif dan sukakan kelembutan apatah lagi daripada seorang gadis.
Kenali dirinya 
Kenali siapa dirinya yang sebenar sebelum anda memulakan langkah untuk memikat.
Jaga kecantikan 
Lelaki sukakan wanita yang suka menjaga kulit. Jangan biarkan wajah anda dipenuhi jerawat batu!
Gaya kemas 
Aset penting bagi anda untuk memikat lelaki adalah mata, punggung dan gaya langkah yang kemas.
Jangan kuno 
Jangan bersikap terlalu kuno.
Sering tanya khabar 
Bertanya khabar sekurang-kurangnya dua kali seminggu supaya tali persahabatan anda dengannya tidak putus begitu saja. Mungkin suatu hari nanti sikap anda yang terlalu mengambil berat mampu menarik perhatiannya.
Jujur dalam tingkah laku 
Usia dan bentuk badan bukan menjadi ukuran penting tetapi kecerdikan, kejujuran serta tingkah laku yang bersopan-santun.
Suka yang beragama 
Lelaki sukakan seorang wanita yang beriman dan beragama namun begitu anda tidaklah perlu terlalu alim.
Tidak mudah dipermainkan
Menunjukkan bahawa anda bukanlah seorang gadis yang mudah dipermainkan selain tidak terlalu merengek dan mengada-ngada.
Jangan tunjuk lemah 
Jangan tunjukkan kelemahan anda ketika berada di samping lelaki yang anda minati.
tunjuk matang
Lelaki sukakan wanita yang bijaksana dan matang serta mudah diajak berbincang. 
ciri-ciri wanita solehah..
hahaha.. bende alah nie aku rembat dari google je.. heh!! aku bukannya tau sangat pown. setakat jadik dr.cintanya kepada memenber gua, yang berpengalaman baru setaun jagung. so, aku kene banyak study gi. kalu x kesian anak-anak murid aku. hehe.. ok, berdasarkan fakta diatas.. aku ase ade betoinye gak, sebab bile brade-brade nie nak kawin mesti la die nak wife die perfect di mata dan di hati die kan?? x kan la die nak yang manja, pandai dress up, open minded je kot.. kan? kan? bukan nya bole kasi die konyang pown.. ye x?? hahaha.. macam kelakar je hazirah nordin bt entry pasal nie.. macam x masuk akal je.. tp an.. kalu ikut ciri aweks dan wife pilihan lelaki kat atas tu.. hahaha.. aku memang x de tempat lansung ar.. nak jadik aweks memang x lepas. nak jadik bini pown banyak yang x lepas.. so, azira be cool je.. aku muda lagi kan? belajo dulu.. yeah!! aper-aper pown kiter orang islam kene refer ikut saranan nabi muhammad dalam bab memilih calun isteri.
Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a., ia berkata: Rasulullah bersabda:

“Wanita dinikahi karena empat perkara; karena hartanya, karena kedudukannya/ keturunannya, karena kecantikannya dan keranan agamanya. Maka, pilihlah yang baik agamanya niscaya engkau beruntung.” (Diriwayatkan oleh al-Bukhari (3/242), Muslim (2/1086), Abu Dawud (2047), an—Nasaa’i (6/68) dan Ibnu Majah (1858))

insyallah, kalu semua para bakal-bakal suami yang pilih isteri ikut dari saranan nabi, insyaallah bole bahagia.
ada satu firman allah, haa.. baca-baca..

“Laki-laki yang berzina tidak mengawini melainkan perempuan yang berzina, atau perempuan yang musyrik; dan perempuan yang berzina tidak dikawini melainkan oleh laki-laki yang berzina atau laki-laki musyrik, dan yang demikian itu diharamkan atas orang-orang yang mukmin.” (an-Nuur 24: 3)

ok maksud mudah die, kalu ko tu pencuri bini ko nanti pown pencuri. kalu ko tu baek insyaallah bini ko nanti pown baek. so, kalu nak dapat bini yang baek dan taat, ko pown kene la jadik baek dan taat.. kan??

p/s: hahaha.. abis satu entry.. semua yang aku tulis kat atas tu, ko jgn amek port sangat.. aku nie bukan betol pown.. just sja nak ceta kat korang aku punya pandangan saja.. ok guys jumpe ko di laen entry.. assalamualaikum!.




6 comments:

  1. punya panjang hang membebel, tapi aku x setuju pown pasal ciri2 nih...

    ReplyDelete
  2. ish2.. sunguh x patut!!
    abis ko nk mcm sper? maria? haha

    ReplyDelete
  3. aku nak yang macam Kurung Purple tu..tak lebih tak kurang..haha

    ReplyDelete
  4. owh! cinta ati pengarang jantung ang la nie... ok la 2..

    ReplyDelete